lauantai 17. lokakuuta 2009

Joulu saapuu... Nyt jo!?

Tein tuossa tiistaina kiinnostavan ja jopa järkyttävän havainnon. Näin syksyn ensimmäisen joulukuvaston. Jokin yritys oli jo teettänyt mainoslehtisen talven joulutarjonnastaan. Viime vuonna näitä mainoksia alkoi ilmaantumaan vasta Marraskuun alkupuolella.

Joka vuosi aikaisempaan. Onko siis totta, että taloudellisen menestyksen tavoittelu ajaa joulumarkkinat tällaiseen toimintaan. Itse en muutenkaan ole kaupallistuneen Joulun kannattaja, joten tämän kaltainen aikainen lahja- ja ostosmainonta on perin hirvittävää.

Liika kaupallisuuden ja taloudellisen tehokkuuden palvonta nimittäin riistää loppukädessä ihmisarvon ja vapauden.

Itsessään kaupalliseen Jouluun voisi pureutua vasta, kun asia on ajankohtaisempi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti